BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 7, 2010

Mat Motor Mengganas Lagi?

Ishk..ishk..ishk tak puas hati betul. Kejadian berlaku minggu lepas on my way ke tempat kerja..memang nak cerita cepat-cepat hari kejadian tapi lupa la pulak, tambah plak ngan seminggu line internet terganggu pas ribut petir...jadi hari ni ada masa jadi nak cerita la.


Masa tu nak lalu traffic light yang masih hijau pada laluan saya. Bila sampai kat tengah-tengah laluan untuk simpang empat tu, tiba-tiba je motor-motor kat simpang belah kanan meluru masuk ke jalan. Saya rasa tu masih jalan saya sebab masih hijau lampu tu. Saya bawa jela macam biasa.


Motor-motor tu ada la yang hon-hon. Ape kejadahnya? Bukan saya yang salah. Ada mamat sorang tu siap pandang saya macam nak makan macam la saya yang masuk jalan diorang, dah la bawa motor kat depan saya, siap pandang saya lagi. Apehal? Nak je biar dia terlanggar motor kat depan pastu menonggeng sebab nak sangat bagi pandangan warning kat saya..HUH..memang tak puas hati.


Macam la tak tau, orang yang bawa motor ni suka sangat jalan sebelum lampu betul-betul dah hijau..jalan yang sebelum tu baru nak bertukar ke kuning diorang dah meluru. Pastu bila kejadian berlaku macam tadi, nak marah kat orang yang bawa kereta la pulak. Ntah hape-hape.


Saya bukannya nak mengata orang yang bawa motor ni, (dulu pun naik motor ngan bekas pakwe) tapi yang sebilangan daripada mereka bawa motor macam jalan tu dia sorang je yang pakai yang buat taik.


Itu yang kat traffic light, belum cerita yang duk mencilok baik celah-celah kenderaan lain yang lagi besar..dah la laju. Macam mana la penunggang motor tak jadi statistik paling tinggi yang mati eksiden setiap tahun. Hmm..


Kepada yang bawa motor tu, hati-hati tau.


p/s: Kepada adik saya (Faiz) yang baru dapat motor, jangan dibawak berlumba pulak, dan jangan lupa bayar ansuran on time tau (peringatan sang penjamin)

0 comments: