BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 1, 2010

Kerja yang Paling Best

Dulu masa di tempat lama saya bekerja, setiap hari mengharapkan bosku tidak datang kerja, setiap hari bila sampai dlam makmal akan menunggu di tingkap cermin yang luas tu dan tangok di parking sambil berdoa"jangan la datang..jangan la datang". Bila kelihatan Suzuki Vitara maroon masuk ke parking..damn it!!!.

Itulah saya. Menghadapi masalah dengan bekas bos. Dia seorang perempuan. Melayu juga. Tetapi kenapa perangai dia macam tu? Rasanya tak perlulah diceritakan bagaimana, cuma fikirkan perangai-perangai pelik dan menyakitkan hati yang tak pernah terfikirkan..Fullstop!

Dan di tempat baru pula (baru sebab dibandingkan dengan yang terdahulu walaupun dah nak masuk tahun ketiga ini), saya masih bermasalah. Keadaan persekitaran yang orang kata tak berapa nak best. Setiap hari disajikan dengan berbagai ragam orang, dari atas sampai la ke bawah.

Bila bercerita, ramai yang berpendapat untuk bersabar. Adat bekerja tentu akan berjumpa dengan mereka-mereka yang sememangnya suka mengambil kesempatan dan memijak kepala. Iye, tapi saya tak bley tahan punya..Aduih..

Selalu juga saya berYM dengan rakan-rakan meluahkan perasaan betapa bosannya bekerja. Mereka pun sama. Kerajaan atau swasta ada yang mereka terpaksa hadapi. Jika berkahwin dan tidak bekerja cuma menjaga anak juga ada masalahnya yang tersendiri, tetapi ianya nampak lebih indah sebab tiada perkataan "BERKERJA" dalam kehidupan tu. Hmmmm..

p/s: Nak lepak kat rumah, tetapi dapat gaji bulan-bulan macam sekarang..

0 comments: