BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, March 4, 2010

Terkenang Plak..

dulu2, masa zaman belajar kat uitm (dihatiku), aku boleh dikatakan aktif gak la.. sukan kolej aku main, sukan fakulti pon aku main. at one time tu aku join fakulti orang lain main hoki sebab fakulti aku takde pasukan nak hantar. maklum la aku kan kat fakulti sains gunaan..aku agak la kebanyakan student fakulti ni tak berapa minat nak bersukan kot..yang adanya ping pong yang boring (tapi aku join gak hehe)..

sebab utama aku join adalah nak duk kat asrama semaksimum yang boleh. aku mana la ada duit nak duk nyewa kat luar..jadi kena la at least ada sesuatu aktiviti yangg boleh tunjukkan aku ni aktif kat kolej. ada satu sem tu aku tak dapat penempatan kat kolej, aku nekad tepon pengurus kolej lama aku n minta nak duk kolej..aku juma dia n cakap aku aktif kat kolej sepanjang sem..siap tunjukkan cert2 yang aku dapat lagi..n Alhamdulillah aku pon dapat..so dapat la safe duit PTPTN..

tapi yang tak bestnye, sukol dan saf ni ada masa yang tertentu je..pas habis takde la yang nak dibuat..

jadi untuk mengisi masa lapang aku..(yela mas tu pon takde pakwe lagi kan..) aku join takewondo..masa tu aku sem 2 diploma lagi..seronok gak la masa memula..sok pagi badan sakit2 n nak naik turun tangga pon punye la seksa..


ni gambar lama, masa ni kurus lagi (baju merah) bersama geng2 dan Instructor (Sir Eizam)


masa ni national tournament kat Kulim 2006 (kalo tak silap)..dapat gak la gold for individual sparring..masa ni beberapa orang sakit perut, agaknye sebab dinner malam tu..

banyak kenangan pahit manis yang berlaku selama pembabitan aku dalam taekwondo Uitm, kena sepak, sepak orang, suka orang, orang suke..hihi..macam2 la..

ingat lagi kes aku minat sorang senior ni sebab dia yang ajar aku asas2 (kira cam mentor n protege la) dengan baik..ehehe..biasa la zaman budak2 cepat benor jatuh cinta..heheh masa tu gak la abang shidi kunun nak tolg ak..hihi..tapi tak kesampaian nway takpe..

ingat gak masa 1 tournament kat poli shah alam aku join individu pattern, aku ter"blur" hahah lawak giler..ni sumer gara2 pakwe aku (was to be, skang dah takde) datang n nak tgk performance aku..hihi malu gile..dapat 2nd chance pon masih "blur"..tak hingat langsung nak start ngan langkah hape..nway aku dapat tebus "kemaluan" tu dengan menang emas for individu sparring..

papepun, skang dah 5 tahun keje aku masih rindukan taekwondo..last event aku join was the national tournament kat stadium malawati shah alam..supposed to win the team sparring but because of PHD yang amat by the judges of the 4 corners towards our instructor we lost..takpe la..at least we fought till the last sweat (not blood)..




rindu kat korang2 sume..(ahli TKD MGTF UiTM Shah Alam)..go go kepak2..

0 comments: