BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 17, 2010

Zaman nakalku

Teringat pula, dulu masa kecil saya sangat nakal.

Main bola sepak dengan sepupu dan saudara lelaki, panjat pokok rambutan (tak main kait-kait dengan galah ni) , masuk hutan keluar hutan memancing ikan sambil bawa adik-adik kembarku yang berumur 3 tahun ketika tu (kalaulah orang lain yang buat macam tu, gerenti kena tarik telinga dengan saya ni, tapi dulu saya boleh pulak ye..sebab I BELIEVE ON MYSELF..).

Satu hari dulu, masa saya umur 5 tahun agaknya (bukan ingat sangat) saya main lawan-lawan (ala-ala spiderman sambil masing-masing sarungkan anak tudung mak kat kepala macam perompak nak rompak rumah orang) dengan abang saya (7 tahun) , mak saya buat karipap. Mak saya sibuk isikan inti karipap dalam tepung dah leper tu kan, saya dan abang saya sedap-sedap je ambil satu sudu sorang inti karipap dan NGAPP!! Saya tak salah ye. Salahkan cerita POPEYE. Sebab dia yang suruh makan sayur untuk jadi kuat. Jadi masa tu mana ada sayur, inti karipap pun jadi la (ceh..alasan).

Bila mak buat air teh tak pandai nak minum dalam cawan. Kami tuangkan air teh dalam penutup jug tu (ada lekuk untuk pegang kalau nak buka penutup tu), dan kami jilat-jilat macam anak kucing.. ohh so soo cute..

Satu hari, masa tu dah darjah 2 agaknya saya terfikir idea seronok untuk adik saya yang berumur 3 tahun masa tu. Saya dan abang berpakat untuk buatkan air MILO untuknya..diulangi MILO ye. Air panas, susu.....dah siap..

" Adam, nak milo tak? Akak ada buat ni."

Adam datang senyum-senyum dengan gigi rongaknye. Seronok dapat air MILO..

Dia minum seteguk..tiba-tiba dahi berkerut..Muka menahan masam / masin..

Itu bukan MILO tapi...MICAP..heheh..Akak buat air : Air panas + Susu + Kicap cap 3 Ayam..
(tetapi malangnya Adam terkena buat kali kedua esoknya)

.
.
.
.
.
.
.
.
.


Tapi dah besar-besar panjang ni, baik hati..sopan santun pulak tu..cewah
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ehh sape pulak ni? Saya membelasah orang :)




p/s : usik-usik sayang..

0 comments: